לקחים מהפקת כנס אקדמי בסקנד לייף שלא מלמדים [עדיין] באוניברסיטה


הפקת כנס בסקנד לייף שמתקיים במקביל גם בעולם הממשי, דורשת כמו בהפקת אירוע בחיים הממשיים, הקפדה על הפרטים, תכנון מוקדם, תיאום בין גורמים שונים, עבודת צוות אך גם הכנות ספציפיות בעולם הוירטואלי התלת ממדי.
הלקחים שנלמדו מארגון והפקת כנס משחקים רציניים 2008

שהתקיים בשבוע שעבר ב T.I.H – מכון טכנולוגי חולון וגם בסקנד לייף
http://www.digra-il.org/serious-games-symposium-sgs-2008-h-i-t-and-second-life
ניתנים לחלוקה על פי ציר זמן הביצוע: ההכנות הנדרשות לפני הכנס, במהלכו ולאחריו.


ועל פני הנושאים המרכזיים:
טכנולוגיה, תכנים, עיצוב, שיווק ופרסום, עבודת צוות, סידורי אבטחה, כן גם סידורי אבטחה, ועוד.
מספר לקחים יישומיים בעולם הוירטואלי התלת ממדי סקנד לייף, רלוונטיים גם בהפקת אירועים וכנסים בעולמות וירטואליים תלת-ממדיים אחרים.

בתמונה:
וי.ריידר , האוואטר של ד"ר גזית, מציב את דוכן החולצות של הכנס באוויר, בצמוד למסכי הפלזמה שמציגים את תוכנית הכנס בכניסה לאודטוריום.
החולצות שהוכנו במיוחד לכנס, באדיבות מעצבת האופנה הידועה בסקנד לייף, מאיה הופנר, הידועה בכינוי קאנימל.

עוד כנסים ואירועים בלוח השנה של די.ג.ר.ה ישראל החדש
בלוח השנה של די.ג.ר.ה ישראל החדש מרוכזים עבורכם במקום אחד כל האירועים, הכנסים, המפגשים והתערוכות הקשורים בעולמות וירטואליים, משחקי מחשב, ניו-מדיה שמתקיימים
בעולם הממשי [מופיעים בלוח השנה בצבע כחול]
בעולמות הוירטואליים [מופיעים בלוח השנה בצבע סגול] .
תאריכי קול קורא לכנסים ומפגשים [מופיעים בלוח השנה בצבע אדום].
כדי לעבור ללוח השנה של דיגרה ישראל הקליקו

http://www.digra-il.org/calendar


תזכורת: כנס די.ג.ר.ה ישראל 2008 ! ב 19 למרץ 2008 באמדוקס
כנס די.ג.ר.ה ישראל 2008 יתקיים ביום רביעי, התשע-עשרה למרץ באמדוקס ישראל ברעננה. בכנס יוצגו היבטים שונים של מהפכת משחקי המחשב והעולמות הוירטואליים שבה אנו מצויים: מההשלכות האפשריות של ממשק מוח מחשב על הדורות הבאים, דרך האפשרות לטפל בתסמונת אספרגר ובעיות קשב והתנהגות אחרות באמצעות סביבות פלייסטשיין ועד פיתוח משחק מקוון חדש. פרטי המרצים ותקצירי ההרצאות מופיעים באתרה הכנס. למתן חסות והרשמה הקליקו כאן

http://www.digra-il.org/event-mindthegames-heb

הכותב, ד"ר חנן גזית עומד בראש MetaverSense הפועלת בעולמות וירטואליים ומשחקים דיגיטאליים ומתמחה בייעוץ, הדרכה ופיתוח פרויקטים לקהל לקוחותיה: משקיעים ויזמים, חברות, מוסדות וארגונים במגזר הפרטי והציבורי. ד"ר גזית הינו יועץ לאיגוד העולמות הוירטואליים העולמי AVW ומייסד די.ג.ר.ה ישראל- המרכז הישראלי של הארגון הבינלאומי לחקר משחקים דיגיטאליים. חבר מערכת כתב העת הבינלאומי למשחקים וסימולציות נתמכות מחשב. חוקר ומרצה ב H.I.T - מכון טכנולוגי חולון.


2 תגובות:

יענקל אמר/ה...

לחנן, שלום!

התכוונתי "להגיב" למאמרון הזה באדיורשת, אבל היות וסגרת את תגובות שם, אני כותב אליך דרך הבלוג. אולי תוכל לעזור לי ... ואולי אפילו לאחרים.

אינני חדש לסביבות אינטרנטיות - אני אפילו התנסיתי ב-Mooים וב-Mudים שהיו, במידה רבה, הסבים של סביבות כמו סקנד ליף. אך מה לעשות, ולמרות כל ההבטחות והמליצות, אני מתקשה להבין כיצד סביבות כמו סקנד לייף יכולות לתרום לתהליכי למידה. אני יודע שאוניברסיטות רבות פתחו "קתדרות" בסקנד לייף, אבל כאשר אני מנסה להבין מה קורה באלה, הרושם הוא שמדובר במעטפת מלבד, תוספת שהיא בעצם מיותרת לפעילות שמתקיימת שם - הרצאות ודיונים שיכולים להתנהל בצורה זהה בלי אותה מעטפת.

אבל אינני כותב זאת כביקורת, אלא כבקשה כנה לקבל הסבר. אני בטוח שאחרים, ולא רק אני, מעוניינים להבין טוב יותר. האם תוכל - מבחינתי באדיורשת, אבל בכל מסגרת שתבחר - להסביר את הערך החינוכי של סביבות כמו סקנד לייף? אולי המילה "להסביר" איננה מתאימה כאן. אינני מבקש הסבר, אלא התייחסות לעומק להיבטים הלימודיים/חינוכיים הגלומים בסביבות כאלה כדי שדיון של ממש בקרב אנשי חינוך יכול להתנהל - לא רק ברמה של "אני בעד / אני נגד" אלא מתוך הבנה של הסביבה ותכונותיה.

תודה מראש.

חנן גזית אמר/ה...

יענקל שלום,
לא "סגרתי" באדיורשת..דווקא אני בעד תגובות של חברים !-)

לשאלתך, התייחסות לעמקם של דברים ובמקרה זה סקנד לייף אכן נדרשת.
עולמות וירטואליים ומשחקי מחשב הם עניין רציני מאד.
MIND THE GAMES 2008
כנס די.ג.ר.ה ישראל 2008 שיתקיים באמדוקס ביום רביעי הבא יגע בנושאים אלה...ואחרים. קישור לאתר הכנס:
www.digra-il.org/event-mindthegames
Game-On!