בכנס MIND THE GAMES של די.ג.ר.ה ישראל דנו במהפכת משחקי המחשב



בכנס 2008 MIND THE GAMES של די.ג.ר.ה ישראל הסניף הישראלי של ארגון הבינלאומי לחקר משחקי מחשב שהתקיים בחברת אמדוקס נכחו למעלה משבעים משתתפים. בכנס הוצגו היבטים שונים של מהפכת משחקי המחשב והעולמות הוירטואליים שבה אנו מצויים החל בהשלכות האפשריות של ממשק מוח מחשב על הדורות הבאים, דרך האפשרות לטפל בתסמונת אספרגר ובעיות קשב והתנהגות אחרות באמצעות סביבות פלייסטשיין ועד פיתוח משחק מקוון אינטרנטי מקורי.

פרטי המרצים ותקצירי ההרצאות מופיעים באתר הכנס

הכנס הופק ואורגן על ידי ובחסות חברת וי.אר.טק עולמות בע"מ המספקת שירותים לחברות וארגונים המעוניינים בשילוב משחקי מחשב ועולמות וירטואליים תלת ממדיים כדוגמת סקנד לייף, למטרות עסקיות, הדרכה והכשרה. ובחסות לומדע "אותיות הפלא" - הקניית מיומנויות הקריאה בגישה הפונטית באמצעות משחק. קישור לאתר: http://www.lomda.net


בכנס הדגמתי מדוע יש לשים לב למשחקי המחשב? כי הם מה שמכונה "טכנולוגיה דוחפת" התפתחות החומרה והתוכנה, באמצעות קליפ וידאו של ג'וני לי מאוניברסיטת קרנגי מלון. כשמביאים את מכשיר ה Wii בהפוכה עם התוכנה המתאימה מקבלים מציאות מדומה במסך הטלוויזיה שלכם.






מדוע יש לשים לב למשחקים ולעולמות וירטואליים? כי שם מבלים הילדים וגם לא מעט מבוגרים את מרבית זמנם, אז שימו לב כי משחקי המחשב עשויים להיות ממכרים גם בסין

בכנס הוצג אתר די.ג.ר.ה ישראל ותוכניות הפעולה לשנה הקרובה:
-הקמת מועדון חוקרי די.ג.ר.ה ישראל הצעירים
-מיזם עולמות וירטואליים קוד פתוח וסקנד לייף ישראל למוסדות אקדמיים וחברות
- פרטים ראשונים על קורס אקדמי ללימודי תעודה בתחום פיתוח משחקי ווב. 2.0 מרובי משתתפים מקוונים .

מה תרצו לראות ולשמוע וגם לגעת בכנס די.ג.ר.ה ישראל MIND THE GAMES 2009 ?

© כל הזכויות שמורות לכותב ד"ר חנן גזית 2008

======================
הכותב הינו מייסד
די.ג.ר.ה ישראל, הסניף הישראלי של הארגון הבינלאומי לחקר משחקי מחשב. מתמקד באינטראקציות בעולמות וירטואליים ומשחקי מחשב ובפוטנציאל העסקי, היישומי והחינוכי שטמון בהם. המעוניינים במתן חסות לארגון די.ג.ר. ה ישראל הקליקו כאן או צרו קשר בדואל
Info @ digraisrael.org



היום בסקנד לייף בואי עמדי לידי: הבדלי מגדר בעולמות וירטואליים? כן יש דבר כזה


Today in Second Life: come stand by me with Dr. Nick Yee

Researcher of the Day: Dr. Nick Yee , research scientist at the Palo Alto Research Center & Stanford University, California US, focusing his studying personal space and ethical issues in Second Life.

Dr. Nick Yee together with Jeremy N. Bailenson, Mark Urbanek, Francis Chang, and Dan Merget. collected data from avatars in order to explore whether social norms of gender, interpersonal distance (IPD), and eye gaze transfer into virtual environments even though the modality of movement is entirely different (i.e., via keyboard and mouse as opposed to eyes and legs). The results showed that:
Male-male dyads have larger interpersonal distance than female-female dyads.
Mmale-male dyads maintain less eye contact than female-female dyads
decreases in interpersonal distance are compensated with gaze avoidance as predicted by the Equilibrium Theory.

Nick Yee asked his undergraduate students to use avatars in Second life and to record the physical position of anyone standing nearby. The findings revealed that female avatars protect their personal space less than male ones, a sex difference that reflects behavior in the real world. Yee says he decided against having his students interact with other users, however. "That would have changed things with our institutional [ethical] review board," he told New Scientist. "We would probably have had to get consent from the users involved." Yee also believes that the ethics of experimenting in virtual worlds is open to negotiations.

Second Life event of the Day with Dr. Nick Yee: Watch Metanomics on NMC Campus in Second Life.

Relevant Publications by Dr.Nick Yee:

Yee, N. (2006). The Demographics, Motivations and Derived Experiences of Users of Massively-Multiuser Online Graphical Environments. PRESENCE: Teleoperators and Virtual Environments.

Yee, N. (2001). The Norrathian Scrolls: A Study of Everquest (version 2.5), [website], viewed 17 September 2008 http://www.nickyee.com/eqt/demographics.html


This post is dedicated to Ido Steinberger, the youngest DiGRA ISRAEL Researcher

I MIND THE GAMES so Show me the MONEY! DiGRA ISRAEL Conference 2008 19thMarch @ AMDOCS

I MIND THE GAMES so Show me the MONEY! DiGRA ISRAEL Conference 2008 19thMarch @ AMDOCS, Raanana, IL.
"Average Digital games Developer salaries for job postings nationwide are 24% higher than average Instructional Sys Designer...

Click here to read more: http://www.digra-il.org/blog
Game-ON!

פרויקט "ילדים למען ילדים" של יבמ הוצג בטקס היום הלאומי למדע לשנת 2008 בכנסת ישראל

אתמול הוצג פרויקט "ילדים למען ילדים" של יבמ בטקס חגיגי לציון היום הלאומי למדע לשנת 2008. במסגרת הפרויקט מפתחים ילדים יהודים וערבים לומדות ומשחקים עבור ילדים חולים המאושפזים במרכז "שניידר" לרפואת ילדים.

בפרויקט שהחל לפני שש שנים ביזמת יבמ, חוברים יחדיו תלמידים מחוננים מחטיבות ביניים בטירה ובבי"ס "רשיש" בפתח-תקווה, ולומדים לפתח בצוותים לומדות ומשחקים שאותן הם תורמים לבית החולים.
הילדים המשתתפים בפרויקט לומדים בהנחיית צוות סטודנטים נבחרים מהמחלקה לטכנולוגיות למערכות למידה ב- H.I.T - מכון טכנולוגי חולון, כיצד להשתמש בתוכנות פיתוח כגון פוטושופ ופלאש.

ביוזמתי כיועץ האקדמי של הפרויקט השנה של המחלקה לטכנולוגיות למערכות למידה ב H.I.T - מכון טכנולוגי חולון שאחראית על הפעלת התוכנית המקצועית, נבחנת בימים אלה האפשרות לשיתוף פעולה עם חברת סטארט-אפ ישראלית מובילה בתחום בתעשיית משחקי המחשב, שפיתחה טכנולוגיה המאפשרת הצגת גרפיקה תלת-ממדית בסביבות דו ממד כגון פלאש. שילובה של טכנולוגיה זו במסגרת התוכנית הלימודים* תאפשר למשתתפי הפרויקט להתנסות בטכנולוגיה המצויה בחזית החדשנות הטכנולוגית כיום וליצור באמצעותה לומדות ומשחקים תלת- ממדיים עבור הילדים החולים בביה"ח שניידר.

-------

הכותב, ד"ר חנן גזית עומד בראש MetaverSense הפועלת בעולמות וירטואליים ומשחקים דיגיטאליים ומתמחה בייעוץ, הדרכה ופיתוח פרויקטים לקהל לקוחותיה: משקיעים ויזמים, חברות, מוסדות וארגונים במגזר הפרטי והציבורי. ד"ר גזית הינו יועץ לאיגוד העולמות הוירטואליים העולמי AVW ומייסד די.ג.ר.ה ישראל- המרכז הישראלי של הארגון הבינלאומי לחקר משחקים דיגיטאליים. חבר מערכת כתב העת הבינלאומי למשחקים וסימולציות נתמכות מחשב. חוקר ומרצה ב H.I.T - מכון טכנולוגי חולון.

MIND THE GAMES כי Wii Fit מכניס אותך לכושר!




כנס די.ג.ר.ה ישראל 2008 MIND THE GAMES יום רביעי, 19 למרץ 2008 באמדוקס
כנס די.ג.ר.ה ישראל 2008 MIND THE GAMES יתקיים ביום רביעי, התשע-עשרה למרץ באמדוקס ישראל ברעננה. בכנס יוצגו היבטים שונים של מהפכת משחקי המחשב והעולמות הוירטואליים שבה אנו מצויים: מההשלכות האפשריות של ממשק מוח מחשב על הדורות הבאים, דרך האפשרות לטפל בתסמונת אספרגר ובעיות קשב והתנהגות אחרות באמצעות סביבות פלייסטשיין ועד פיתוח משחק מקוון חדש. פרטי המרצים ותקצירי ההרצאות מופיעים באתרה הכנס. למתן חסות והרשמה הקליקו
http://www.digra-il.org/event-mindthegames-heb

הכנס יתקיים בחסות חברת וי.אר.טק עולמות בע"מ המספקת שירותים לחברות וארגונים המעוניינים בשילוב משחקי מחשב ועולמות וירטואליים תלת ממדיים כדוגמת סקנד לייף, למטרות עסקיות, הדרכה והכשרה.

בקליפ: Wii fit תודות לדן כהן וקס על ההפניה

== אודות די.ג.ר.ה ישראל ==

די.ג.ר.ה ישראל הוא סניף הישראלי של הארגון הבינלאומי לחקר משחקי מחשב שמטרתו:

  • הגברת ההכרה המקצועית בתחום חקר משחקי המחשב ועולמות וירטואליים.
  • חקר יחסי הגומלין בין משחקי מחשב ועולמות וירטואליים לבין טכנולוגיות המידע.
  • חקר תרבות הגייימינג וההיבטים התודעתיים והחברתיים של משחקי המחשב.
  • חקר השימוש במשחקי מחשב ועולמות וירטואליים להדרכה ,למידה והערכה בכל המגזרים.
  • יצירת פלטפורמה לרשת קשר בין אנשי המחקר והפיתוח ופיתוח מקור ידע ישראלי.
  • יצירת שיתופי פעולה עם מוסדות מחקר ,מפתחי משחקי מחשב עצמאיים ,ארגונים וחברות עסקיות ,איגודים מסחריים ,וקובעי מדיניות.

קהל היעד המרכזי של הארגון הוא חוקרים ואנשי מקצוע העוסקים בחקר משחקי המחשב ועולמות וירטואליים.במקביל, הוא פונה גם למפתחי הדרכה ,מפתחי משחקי מחשב עצמאים ולכלל המתעניינים בתחום באשר הם. הארגון נמצא בהקמה וגיוס משאבים ותרומות להתנעת פעילותו,בצד יצירת שיתופי פעולה עם מוסדות וחברות בארץ ובחו"ל.

לקחים מהפקת כנס אקדמי בסקנד לייף שלא מלמדים [עדיין] באוניברסיטה


הפקת כנס בסקנד לייף שמתקיים במקביל גם בעולם הממשי, דורשת כמו בהפקת אירוע בחיים הממשיים, הקפדה על הפרטים, תכנון מוקדם, תיאום בין גורמים שונים, עבודת צוות אך גם הכנות ספציפיות בעולם הוירטואלי התלת ממדי.
הלקחים שנלמדו מארגון והפקת כנס משחקים רציניים 2008

שהתקיים בשבוע שעבר ב T.I.H – מכון טכנולוגי חולון וגם בסקנד לייף
http://www.digra-il.org/serious-games-symposium-sgs-2008-h-i-t-and-second-life
ניתנים לחלוקה על פי ציר זמן הביצוע: ההכנות הנדרשות לפני הכנס, במהלכו ולאחריו.


ועל פני הנושאים המרכזיים:
טכנולוגיה, תכנים, עיצוב, שיווק ופרסום, עבודת צוות, סידורי אבטחה, כן גם סידורי אבטחה, ועוד.
מספר לקחים יישומיים בעולם הוירטואלי התלת ממדי סקנד לייף, רלוונטיים גם בהפקת אירועים וכנסים בעולמות וירטואליים תלת-ממדיים אחרים.

בתמונה:
וי.ריידר , האוואטר של ד"ר גזית, מציב את דוכן החולצות של הכנס באוויר, בצמוד למסכי הפלזמה שמציגים את תוכנית הכנס בכניסה לאודטוריום.
החולצות שהוכנו במיוחד לכנס, באדיבות מעצבת האופנה הידועה בסקנד לייף, מאיה הופנר, הידועה בכינוי קאנימל.

עוד כנסים ואירועים בלוח השנה של די.ג.ר.ה ישראל החדש
בלוח השנה של די.ג.ר.ה ישראל החדש מרוכזים עבורכם במקום אחד כל האירועים, הכנסים, המפגשים והתערוכות הקשורים בעולמות וירטואליים, משחקי מחשב, ניו-מדיה שמתקיימים
בעולם הממשי [מופיעים בלוח השנה בצבע כחול]
בעולמות הוירטואליים [מופיעים בלוח השנה בצבע סגול] .
תאריכי קול קורא לכנסים ומפגשים [מופיעים בלוח השנה בצבע אדום].
כדי לעבור ללוח השנה של דיגרה ישראל הקליקו

http://www.digra-il.org/calendar


תזכורת: כנס די.ג.ר.ה ישראל 2008 ! ב 19 למרץ 2008 באמדוקס
כנס די.ג.ר.ה ישראל 2008 יתקיים ביום רביעי, התשע-עשרה למרץ באמדוקס ישראל ברעננה. בכנס יוצגו היבטים שונים של מהפכת משחקי המחשב והעולמות הוירטואליים שבה אנו מצויים: מההשלכות האפשריות של ממשק מוח מחשב על הדורות הבאים, דרך האפשרות לטפל בתסמונת אספרגר ובעיות קשב והתנהגות אחרות באמצעות סביבות פלייסטשיין ועד פיתוח משחק מקוון חדש. פרטי המרצים ותקצירי ההרצאות מופיעים באתרה הכנס. למתן חסות והרשמה הקליקו כאן

http://www.digra-il.org/event-mindthegames-heb

הכותב, ד"ר חנן גזית עומד בראש MetaverSense הפועלת בעולמות וירטואליים ומשחקים דיגיטאליים ומתמחה בייעוץ, הדרכה ופיתוח פרויקטים לקהל לקוחותיה: משקיעים ויזמים, חברות, מוסדות וארגונים במגזר הפרטי והציבורי. ד"ר גזית הינו יועץ לאיגוד העולמות הוירטואליים העולמי AVW ומייסד די.ג.ר.ה ישראל- המרכז הישראלי של הארגון הבינלאומי לחקר משחקים דיגיטאליים. חבר מערכת כתב העת הבינלאומי למשחקים וסימולציות נתמכות מחשב. חוקר ומרצה ב H.I.T - מכון טכנולוגי חולון.