E-Safe Digital Literacy כנס בתוך עולם וירטואלי סקנד לייף

על זהירות ברשת וכישורי אוריינות דיגיטלית בכנס וירטואלי סקנד לייף

במקום שלפט-שטודנה
יום שבת. השמש זורחת, השמיים כחולים ובהירים ומזג האוויר אידיאלי לטיולים. אחרי שחזרנו מטיול על שפת הים התיישבתי מול המחשב ונכנסתי עם האוואטר שלי לתוך עולם וירטואלי תלת ממדי סקנד לייף במקום שלפט-שטודנה [בעברית מנוחת צהרים] הרגילה.
הסיבה למסיבה: כנס וירטואלי בנושא זהירות ברשת וכישורי אוריינות דיגיטלית.

בכנס הוצגה פעילות הדרכה למורים בנושא בטיחות באינטרנט שמתבצעת באמצעות למידה מרחוק מתוקשבת במרכז וירטואלי.
קרול ריינבאו הציגה את סל הפעילויות שפותח על ידי מרכז ההדרכה הבריטי באוקספורדשייר בתוך סקנד לייף שכולל הרצאות, דיונים
ופעילויות יצירה אינטראקטיביות. מפגשים עם המורים והמדריכים נעשים דרך מסך המחשב וכך נחסכות שעות נסיעה רבות כמו גם עלויות השכרה של חדרים ואולמות. הפעילות בתוך סקנד לייף סייעה למארגנים לפתח קהילה פעילה בנושא.

במהלך ההרצאה צפינו בוידאו על אוריינות דיגיטלית של הארוורד ריינגולד ועל סכנות ברשת על גבי מסכי ענק שהוצבו באולם הפתוח
בתוך סקנד לייף. את הכנס ליוו ציוצי טוויטר בזמן אמת
כאן 

 


לא מפתיע שתופעת בריונות, אלימות והטרדות מיניות שלעיתים נגמרות בפשעי מין הם בעיה בינלאומית שיותר ויותר גורמים מתייחסים ופועלים כנגדה בכל האמצעים.
 תיבת רעיונות וירטואלית
אחד החידושים המעניינים בכנס היה "תיבת הרעיונות הוירטואלית" כמו במציאות. לאחר שהתיישבתי עם האוואטר על הכיסא קבלתי הודעה (לאובייקטים בתוך סקונד לייף יש חיים, ח.ג) עם הנחיות מדויקות כיצד אני יכול "לזרוק" רעיונות והצעות לתוך תיבה לבנה שהוצבה על השולחן. ניצלתי את ההזדמנות וזרקתי פתק עם מידע על עמותת אשנב ופעולתה בישראל* וגם להקים קהילה בינלאומית בנושא בטיחות ברשת בתוך סקנד לייף [ראו בתמונות מעלה].
 דיון בקבוצות קטנות זה בשמיים
החידוש השני  המגניב ביותר התרחש בתום כל הרצאה שבה התבקשנו לעלות נושאים ולקיים דיון בקבוצות קטנות. השולחן שסביבו ישבנו טס באוויר לפקודתנו ופתאום מצאנו את עצמנו ישובים סביב השולחן הצף ברקיע מעל העננים. אוואטרים מאנגליה, ארצות הברית, קנדה, פולין וישראל נהלו דיון על ההרצאה והחליפו דעות ורשמים באופן אפקטיבי ופרטי.
תקשרנו באמצעות מערכת הדיבור הפנימית של סקנד לייף ובאמצעות תיבת הצ'אט. ניצלתי את ההזדמנות לספר לאוואטרים מבריטניה על משחק מחשב של ה -
BBC  שפותח לנושא זה עליו טוויטר
@Eshnav צייץ. אחרי עשר דקות לערך השולחן  ואנחנו איתו חזר לקרקע.
הכנס היה מרתק ואינטימי ולוח הזמנים שתוכנן בצורה נבונה אפשר בין הרצאה להרצאה "לשוב" לעולם הממשי להפסקת קפה [אמיתי].
היה מעניין לראות כיצד מתייחסים לנושא בטיחות וזהירות ברשת בבריטניה ומה חושבים על כך באירופה ואסיה, איך מגדירים במקומות אחרים בעולם אוריינות דיגיטלית וכיצד מורי מורים במכללות ואוניברסיטאות, מחנכים ואנשי הדרכה מתמודדים עם בעיית ההוראה והערכת הישגים בעידן המידע באמצעות שימוש בטכנולוגיות ווב 2.0 .



----------------
הכותב ד"ר חנן גזית הינו מנכ"ל חברת MetaverSense Ltd  וחבר הנהלת עמותת אשנב – אנשים למען שימוש נבון באינטרנט ע"ש ערן אדרת ז"ל. MetaverSense Ltd  מפעילה בהתנדבות את טוויטר אשנב @Eshnav


 

אין תגובות: