ריאליטי ואינטרנט 2009 הכנס שנתי של עמותת אשנב-אנשים למען שימוש נבון באינטרנט 29 ליוני

"ריאליטי ואינטרנט 2009" - הכנס השנתי של עמותת אשנ"ב להנצחת ערן אדרת ז"ל בשיתוף עם המכון הטכנולוגי חולון

מנחה: מר אמנון פאר, רשת ב'

09:00 התכנסות

09:30 דברי פתיחה וברכות

מר ברוך הינוך, יו"ר עמותת אשנ"ב

פרופ' מיקי רונן, רמ"ח טכנולוגיות למערכות למידה, מכון טכנולוגי חולון

ד"ר אבשלום אדרת, יזם עמותת אשנ"ב

מושב ראשון: ריאליטי באינטרנט | יו"ר: עו"ד יהונתן קלינגר, חבר הנהלת אשנ"ב

10:00 תוכניות ריאליטי והבאזז באינטרנט - מי בלט, איפה ואיך? | יואב פרידור, מנכ"ל Buzzila

10:20 ריאליטי אמיתי רק באינטרנט. הטלוויזיה? יכולה להמשיך לחקות | מר רונן שמיר, מנהל תוכן NewMedia

10:40 תופעת סוזן בויל –ריאליטי וכוחו של האינטרנט | מר נתן ליפסון, מנהל אסטרטגיה ופיתוח מערכתי, אתרי TheMarker

11:00 האח הגדול של "האח הגדול" I עו"ד אורנה קופלביץ, H.I.T מכון טכנולוגי חולון

מושב שני: ריאליטי חוצה פלטפורמות | יו"ר: יהודה קונפורטס, חבר הנהלת אשנ"ב

11:20 ריאליטי וירטואלי: סלב אוואטר! | ד"ר חנן גזית, מכון טכנולוגי חולון, מנכ"ל MetaverSense

11:40 סדרת האנימציה "סלבס" חוצה פלטפורמות | מר אלי אוזן, מנכ"ל THE BOX

12:00 פייסבוק, יוטיוב וטוויטר - כלים לשינוי בחברה הערבית | ד"ר טל פבל, אוניברסיטת ת"א

12:20 הקשר בין פרסום למדיה חברתית וריאליטי – מעבר מהטלויזיה לאינטרנט? I תימור גורדון,

מנכ"לARC Interactive

12:40 הפסקה ונטוורקינג

מושב שלישי: ריאליטי ורגולציה | יו"ר: רני רוגל, חבר הנהלת אשנ"ב

13:00 הרצאה מרכזית: ריאליטי ורגולציה | גב' נורית דאבוש, יו"ר הרשות השניה לטלוויזיה ורדיו

מושב רביעי: משחקי מציאות חלופית | יו"ר: ד"ר חנן גזית, חבר הנהלת אשנ"ב

13:30 הארכיטקט - משחק מציאות חלופית | מר אסף גורליק, מפיק ויזם, מר דניאל רבנר, עורך תוכן

13:50 פאנל כשהריאליטי פוגש את המציאות בהנחיית מר ניר מירצקי, מנכ"ל TheGamesTV:

מר גל אגוזי, מנהל אסטרטגיה e-dologic / מר אסף גורליק ומר דניאל רבנר, יוצרי המשחק הארכיטקט / מר איתמר ויסברג , אתר המשחקיה/ מר עמית ארנון,שחקן במשחק

14:30 נעילת הכנס | מר ברוך הינוך, יו"ר הנהלת אשנב

ארוחת צהרים קלה

הכניסה חינם אך מספר המקומות מוגבל ונדרשת הרשמה מראש כאן


אתם מוזמנים להשתתף ולענות על סקר ריאליטי ואינטרנט 2009 בקישור:

http://ping.fm/nN8Jt

נשמח שתפיצו ההודעה לכל המתעניינים בתחום. ילדים ובני נוער מוזמנים להשתתף !-)

במידה ויענו עליו מספיק אנשים יוצגו ממצאי סקר סקר ריאליטי ואינטרנט 2009 בכנס.

אתם מוזמנים לעקוב אחרי טוויטר עמותת אשנב: http://twitter.com/Eshnav

-

ד"ר חנן גזית | מנכ"ל מטאוורסנס

מטאוורסנס הופכים עולמות וירטואליים בשבילך!

www.metaversense.co.il

טוויטר: www.twitter.com/VRider

"עור שני" או עור משופר? מחשבות בעקבות הסרט Second Skin | ליאור זלמנסון



בסרט מטריקס הראשון משנת 1999, הגיבור ניאו המשוחק על ידי קיאנו ריבס מתעורר לעולם "האמיתי" רק כדי לגלות שהוא סוג של עובר גדול במיכל שקוף, צמוד לצינור האכלה תוך-ראשי ומוחו מוזן בדימויים של המטריקס הלא הוא כדור הארץ השקרי בו הוא ואנחנו חיים את חיינו הסטנדרטים. כמו ניאו המנסה לשבור את חיי המטריקס הבדיוניים אל עבר האמת המשמעותית כך גם הגיבורים של Second Skin, שחקני World Of Warcraft ו EverQuest 2 רוצים לפרוץ מהמטריקס שלהם, מחייהם היומיומיים המשעממים, עבודתם חסרת המשמעות אל עבר עולם אשר עבורם הוא האמת, עולם הפנטזיה הממוחשב.

הסרט Second Skin שהוקרן אצלנו בפסטיבל דוקאביב 2009 , הוא ניסיון דוקומנטרי ראשון מסוגו ללכוד את תופעת הMMORPG – Massively Multiplayer Online Role Playing Games מנקודת מבט קולנועית. הסרט מביא לצופה את סיפורה של תעשיית משחקי הרשת הללו על ידי אוסף ראיונות ומעקב אחרי השחקנים, מעצבי המשחקים והחוקרים שלוקחים חלק בזירת ההתרחשות. יוצר הסרט, Juan Carlos Pineiro-Escoriaza, השקיע שעות רבות במחקר ובליווי גיבוריו בנבכי משחקי הרשת. פיינרו-אסקוריאזה (שם בלתי אפשרי) כיוון את מצלמתו בבירור, לא אל המשתמש הממוצע במשחק אלא אל המכורים הכבדים. עד כמה כבדים, אתם שואלים? בסצנה אחת מלווה הבמאי אותם לסופר שהם קונים צידנית גדולה וקרח כדי שלא יצטרכו לקום למקרר באמצע ובקבוקים ריקים כדי לא לקום לשירותים, זה עד כמה. הגיבורים של הסרט הם החנונים, הלוזרים, בעלי האינטליגנציה הגבוהה שמצאו את עצמם בעבודות שאינן ממצות את כישוריהם או את היצירתיות שבהם. עבורם, קרבות הענק, הדמויות הגרנדזיות, העולמות שבהם הכל אפשרי הם לא בריחה מהמציאות, אלא המציאות כמו שהיא נועדה להיות עבורם. זה העולם שעושה עימם ועם יכולתיהם האמיתיות צדק, זה העולם שלא שם לב לנכויות פיזיות וחברתיות אלא מספק פלטפורמה חברתית זמינה ופעילה תמיד שמתחשבת רק בתכונות האופי וההתנהגות של האדם המושלכות על האוואטר. נקודה זו המודגשת בסרט מעלה מחשבות רבות: האם באמת יש כאן עולם נכון וצודק יותר? ואם כן, האם יש סכנה שבעוד מספר שנים אנשים יבלו את מרבית שעות חייהם בבניית עולמם הוירטואלי אחרי שיוותרו על המציאות העגומה הכדור-ארצית הכוללת התחממות גלובלית, שחיתות, גזענות ועוני. האם העולם הוירטואלי יהפוך לעולם האקטיבי, העולם בו מתבצע המסחר והמחקר? העולם בו מופגנת האינטימיות ויחסי החברות בלי לפחד ממחלות מין מדבקות או מאכזבות קשות? החוקרים המרואיינים בסרט רומזים על כך שהדבר עשוי לקרות ומוקדם יותר מהצפוי.

הבעיה הגדולה בסרט הוא שלעיתים נראה שהייתה חסרה שם יד מכוונת של עורך מנוסה. ראשית, הבמאי מאד אוהב את גיבוריו המכורים למשחק. הוא מלווה אותם ברגעים רבים, מהחשובים ועד הסתמיים, עד כדי כך שהוא יוצר תמונה שזה המשתמש הממוצע במשחק. כתוצאה, הצופה יוצא מבועת מפני הסכנה החברתית ונפשית הטמונה בתעשיה זו. המספר בסרט אמנם אומר שמשחקים במשחק גם עורכי דין ורופאים אך הבמאי לא הרגיש צורך לראיין אף דמות "נורמטיבית" שכזו. שנית, הסרט משלב סיפורים רבים, רבים מדי ובעלי אופי שונה במיוחד שכל אחד מהם יכל להיות סרט דוקומנטרי בפני עצמו. בסיפור אחד, הבמאי מביא את הסיפור הפסיכולוגי המורכב של מכור שהגיע לשפל המדרגה ופנה לאגודה המטפלת בהתמכרויות למשחקי רשת. הסרט מגלה שמאחורי העמותה עומדת אישה בודדה אשר בנה התאבד מול משחק הרשת האהוב עליו, בו שיחק במשך שעות כל יום. המכור שמגיע לפתח ביתה מפתח מערכת יחסים בעייתית ומפותלת עם האישה שרואה בו כבן האבוד שאותו היא צריכה כעת להציל. חומר אנושי זה שמתאים לסרט משלו זוכה כאן לקצת יותר מאנקדוטה וחבל.


בסיפור אחר, בוחר הבמאי סגנון של סרט תעודה חוקר כשהוא הולך לבדוק את תופעת ה GoldFarming: החברות הסיניות המפוקפקות שמנסות לעשות כסף בעולמות הוירטואלים על ידי מכירת ציוד וירטואלי לשחקנים האמריקאיים. הסרט לא מסתפק באמירה שה"עולם הוא שטוח" וגם לסינים יש הזדמנות להצליח בעולם הוירטואלי אלא לוקח עמדה קונספירטיבית שבו הסינים הערמומיים מנסים לעשוק את האמריקאיים בדרכם להיות האימפריה הבאה תוך כדי ניצול קטינים לעבודות פרך באותם משחקים וירטואליים. הנושא הזה הוא אולי המפתיע ביותר בסרט ומהווה הדגמה מרתקת של תופעות של גלובליזציה ברשת אך הסרט מרפרף על הנושא כה מהר תוך הפגנת מספרים אסטרונומיים (100,000 Goldfarms סיניים כאלה קיימים היום לטענתו) בלי שום ביסוס כך שעולה פה תחושה של שטחיות ומידע חלקי.

ובכל זאת, Second Skin הוא סרט שצריך לראות. גם אם אתם לא נמנים על הגיימרים או על שוכני העולמות וירטואליים (ואפילו בעיקר אם אתם לא) כי בסופו של דבר הסרט מצליח לשבור את המיתוס שמדובר רק באיזו אפיזודה של משחק מחשב חברתי במיוחד. אחד מהדימויים האחרונים בסרט הוא חתונה בכנס גיימרים בלאס וגאס. החתן והכלה הולכים לאורך המעבר הקלאסי בין שדרות הכיסאות את הרגע המשותף ביניהם קורה במציאות וגם במשחק הוירטואלי המוקרן על המסך והכומר המחתן הוא פשוט אוואטר, דמות וירטואלית לחלוטין. ואני חושב לעצמי שאם הדת הממוסדת כבר נכנסה לתוך הסיפור הזה, כנראה שהם יודעים שזה לא הולך להיות משחק ילדים.


ליאור זלמנסון המתארח בבלוג של מטאוורסנס הוא סטודנט מחקר לכלכלת רשתות חברתיות, בפקולטה למנהל עסקים באוניברסיטת תל אביב. בימים אלה מחדש את הבלוג מאה או פחות


קול קורא למושב עגול לכנס השנתי להדרכה ולמידה בארגונים: מהו תפקיד מפתח ההדרכה בתוך עולמות וירטואליים?


חברות מובילות כמו יבמ וסאן משתמשות בעולמות וירטואליים תלת ממדיים לצרכי הכשרת ואימון עובדים. יותר ויותר כלים לניהול הדרכה וידע כדוגמת SAMETIME3D של יבמ ומערכות LMS לניהול למידה כגון sloodle משולבים בעולמות וירטואליים תלת ממדיים כדוגמת סקנד לייף.כל אלה יוצרים אפשרויות לאינטראקציות הדרכה ולמידה חדשות מצד אחד וגם אתגרים חדשים עבור מפתח ההדרכה מצד שני.


· באיזה פלטפורמות וכלים כדאי להשתמש להדרכה?

· מהם המכשולים בהטמעת כלי הדרכה בעולמות וירטואליים?

· מהו מקומו של מפתח ההדרכה בעולמות וירטואליים?

· איך בונים הדרכה יעילה בעולמות וירטואליים? ובאיזה אופנים מעריכים אותה?


במסגרת השולחן העגול נדון בשאלות והאתגרים אלה העומדים בפני מפתח ההדרכה שמבקש לעשות שימוש מושכל בעולמות וירטואליים תלת ממדיים לצרכי אימון, הדרכה ולמידה.


המעוניינים להציג ולהשתתף במושב העגול "מהו תפקיד מפתח ההדרכה בתוך עולמות וירטואליים?"שיתקיים ב 17 ליוני במסגרת היום השני של כנס השנתי ה – 16 להדרכה ולמידה בארגוניםמתבקשים לשלוח תקציר של עד 100 מילה כולל שם המשתתף, שיוך מקצועי ופרטי התקשרות לדואל

info[at]metaversense[dot]com

בכותרת ההודעה יש לרשום: הצעה למושב עולמות וירטואליים- כנס הדרכה2009


להתראות

ד"ר חנן גזית | מנכ"ל מטאוורסנס

www.metaversense.com


סקר ריאליטי ואינטרנט 2009


אני מזמין אתכם להשתתף
בסקר ריאליטי ואינטרנט 2009 לקראת כנס עמותת אשנב-אנשים למען שימוש נבון באינטרנט. הקליקו על הקישור: http://ping.fm/nN8Jt

אשמח עם תעביר/י ההודעה לכל המתעניינים בתחום. ילדים ובני נוער יכולים ומוזמנים להשתתף !-)

אפשר להפיץ לחברים גם באמצעות העתקת הציוץ שמופיע בטוויטר העמותה:
http://twitter.com/Eshnav

במידה ויענו עליו מספיק אנשים נשמח להציג התוצאות במסגרת כנס ריאליטי ואינטרנט של עמותת אשנב:
http://www.vrider.net/2009/04/2009.html

בברכה,
ד"ר חנן גזית
-

ד"ר חנן גזית | מנכ"ל מטאוורסנס

מטאוורסנס הופכים עולמות וירטואליים בשבילך!

www.metaversense.com

בלוג www.vrider.net

טוויטר: www.twitter.com/VRider


Second Ability לפרוש ידיים ולעוף!

כל אחד מאיתנו מכיר לפחות חבר אחד בעל צרכים מיוחדים, בין אם נכה צה"ל או פגוע תאונת דרכים. הנכים ובעלי צרכים מיוחדים ניצבים מול מכשולים רבים בחיים וגם הכניסה וההשתתפות בעולמות וירטואליים תלת ממדיים כרוכה במכשולים וחסמים לא מעטים. מטאוורסנס החליטה להירתם ולעזור לאנשים שניצבים מול אתגרים אלה להיכנס ולהצליח גם בעולמות וירטואליים תלת ממדיים כמו סקנד לייף.

מטאוורסנס הצטרפה לקבוצת Second Ability Mentors ומסייעת לאנשים עם צרכים מיוחדים להיכנס לתוך סקנד לייף עולם וירטואלי תלת ממדי יציר משתתפיו. ברגע שהם כבר "שם" בתוך העולם הוירטואלי, מטאוורסנס מסייעת להם להשתלב בקהילה ובחברה הוירטואלית באמצעות תמיכה והנחייה, מידע, עידוד, אימון והדרכה. בכול בדרך חווייתית וכייפית.

במפגש הנחייה אישי אחד על אחד ותוך תשומת לב אישית לצרכים המיוחדים של המשתתף, אנו עורכים סיורים וירטואליים במקומות מרתקים, יוצאים לקניות ועורכים "מייקאובר" לאוואטר - הדמות הוירטואלית , כחלק מתהליך הלמידה. אנחנו מוצאים שלעיתים קרובות תשומת לב אישית היא קריטית עבור הצלחתם של אנשים עם צרכים מיוחדים.

זו חוויה מדהימה לעזור למי שלעולם לא יוכל ללכת בעולם הממשי לקפוץ על טרמפולינה וירטואלית.עבור המשתתפים זוהי חוויה משמעותית שיכולה לשנות להם את החיים




אנו מבקרים במוזיאונים, רוקדים הרבה במסיבות, יוצאים למסעות ביערות וירטואליים ועושים ספורט אקסטרים, כן אקסטרים וירטואלי: עפים מעל הרים והרי געש וירטואליים, צונחים צניחה חופשית ממגדל אייפל ועוד. כל הדברים המשמעותיים שגורמים הנאה מיוחדת לאדם בעל צרכים מיוחדים עם מגבלות פיזית או נפשית.


ד"ר חנן גזית | מנכ"ל מטאוורסנס

מטאוורסנס הופכים עולמות וירטואליים בשבילך!

www.metaversense.com

בלוג www.vrider.net

טוויטר: www.twitter.com/VRider



משחק סימולציה וירטואלי: בנעליו של אסיר אפרו-אמרקאי בתוך סקונד לייף

הסכמה! הוא משחק סימולציה בגוף ראשון שמבוסס על ספרה של הארייט א. ושינגטון "אפרטהייד רפואי" שפותח על ידי ילדים בתוך סקנד לייף והועבר בשלמותו לתוך סקנד לייף מבוגרים. במשחק אתם נכנסים בנעליו של אסיר אפרו-אמריקאי שצריך לקבל החלטות קשות האם להסכים להישלח לניסויים רפואיים. משחק לשחק תקופת המשחק משנות ה - 40 של המאה הקודמת ועד היום.