ברק אובאמה מביס את מק'יין גם בעולם הוירטואלי סקנד לייף


אחת המגמות המובילות בתעשיית העולמות הוירטואליים לשנת 2009 היא כניסתם של יותר גורמים ומוסדות ממשלתיים אל העולמות הוירטואלים, לצרכי מתן שירותים, אימון והדרכה, מאחר שמערכות הרגולציה והזיהוי האישי מתפתחות ועלויות הפיתוח יורדות. בנסיעת מבחן בכלכלת המטאוורס דיווחנו שהילארי קלינטון הקימה מטה הבחירות בעולם הוירטואלי סקנד לייף, במסגרת הקרב העז שניטש בינה לבין ברק אובאמה על הזכות לשבת בכיסא המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארצות הברית. אובאמה שניצח בהתמודדות הפנימית אמור לפגוש היום, יום שישי, בעימות מתוקשר את ג'ון מק'יין, המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית. מק'יין מסרב להתייצב לעימות בטענה שחשוב לו יותר למצוא פתרון לשבר הכלכלי בארצות הברית, אך אף אחד לא קונה את הזה. הסיבה האמיתית היא היתרון של אובאמה על מק'יין בסקרים. האם יתרון הזה בא לידי ביטוי גם בעולם הוירטואלי סקנד לייף ?

בסקר של Social Research Foundation שפורסם השבוע, מביס אובאמה בהפרש גדול את מק'יין בסקנד לייף. בסקר, שתוצאותיו המלאות יתפרסמו בתחילת אוקטובר, נמצא שאחוז תושבי העולם הוירטואלי ילידי ארה"ב שתומכים באובמה, גדול פי שניים ויותר מאחוז התומכים במק'יין [ראו תרשים]. אובאמה זוכה לאחוזי תמיכה גבוהים יותר בקרב תושבי סקנד לייף שאינם ילידי ארה"ב. בעקבות הממצאים הללו החלטתי לבקר במרכזי התמיכה של שני המועמדים לנשיאות ארצות הברית בעולם הוירטואלי סקנד לייף ולראות מה אפשר ללמוד מכך על הזירה הפוליטית הישראלית.

מטות המועמדים לנשיאות ארצות הברית בסקנד לייף
מרכז התמיכה הרפובליקני "דיבור ישיר בקפה" של מק'יין ופיילין נמצא באי [פיסת קרקע וירטואלית בסקנד לייף] גדול יותר מאשר מטה הבחירות של אובמה. במרכז ישנם מספר בניינים ואובייקטים שמפוזרים ללא סדר וארגון ברור. המטוס הראשון של האחים רייט על המדשאה וספינת אוויר גדולה מעל הבניין המרכזי. הבניינים מעוצבים בסגנון בתי המתיישבים הראשונים בבוסטון. מסיבה לא ברורה, בעל השטח אינו מאפשר לשמור את נקודת הציון של המטה לצורך ביקור חוזר. חלק מהאובייקטים במטה אינם עובדים ואין אפשרות לעוף מעל לאי, אחת הפעולות האהובות על המשתמשים בסקנד לייף. מעוז הרפובליקנים בסקנד לייף מאכזב. האם הסופרוומן שפגשתי במרכז התמיכה של מק'יין בסקנד לייף תוכל לסייע לו להיחלץ מהפיגור בסקרים? אני בספק.

אני מבצע "טלפורט" ומשתגר למטה יריבו הדמוקרטי, ברק אובמה. אובאמה שלא טרח להקים מטה וירטואלי בהתמודדותו נגד הילארי קלינטון, בחר בקרב על הנשיאות להקים מטה. המטה הוירטואלי כולל שתי קומות מעוצב בסגנון היי-טק, נקי וזורם שמשדר רעננות. באולם הכניסה בעל התקרה הגבוהה, תמצאו מסכי מחשב דקים, מסכי פלזמה ובהם מידע, קבצי מולטימדיה וקישורים לאתרים. בצד האולם תוכלו מוצגות עמדותיו של אובאמה בסוגיות מרכזיות: אתיקה וזכות הבחירה, חיזוק ערכי המשפחה, דרכים לשיפור מערכת החינוך, התמודדות עם המשבר האקולוגיה, סוגיית עירק, חיזוק מעמדה של ארצות הברית בעולם ועוד.

מה אפשר ללמוד מכך לגבי הזירה הפוליטית בישראל?
את תוצאות הסקר בסקנד לייף יש לקחת בעירבון מוגבל, אך למרות זאת ברור שהעולמות הוירטואליים משקפים במידה מסוימת את הלכי הרוח שלנו בעולם הממשי. הכול אנשים. בחינת התנהגות תושבי המטאוורס, או "עולמות המראה" Mirror Worlds כפי שהם מכונים בשפה האנגלית, מאפשרת ללמוד על רחשי הציבור בזמן אמיתי. חשוב מכך, העולמות הוירטואליים מאפשרים לקיים שיח ציבורי פתוח בין אנשים ממחנות שונים.
למרות לא ניתן להסיק ממערכת הבחירות אחת לאחרת, הפוטנציאל שטמון בעולמות הוירטואליים כזירה פוליטית רלוונטית הוא ברור. בניית מטות בחירות ומשרדים לנבחרי ציבור בכנסת יכולה ליצור הזדמנות לחידוש האינטראקציה הישירה בין המועמד לבין הציבור, שבמקרים רבים נמנעת בשל מגבלות סידורי בטחון ואבטחה. במאמר מוסגר, גם בעולמות הוירטואליים נדרשים סידורי בטחון מתאימים למניעת פיגוע או פיצוץ וירטואלי. הקמת מטות בחירות למועמדים יאפשרו למועמדים לראשות הממשלה ולנבחרי הציבור בכנסת להציג את עמדתם בסוגית שונות באמצעי מולטימדיה מגוונים. הנבחרים יוכלו להיפגש "פנים אל פנים" עם בוחריהם, להניע קמפיינים ואפילו לגייס כספים און ליין מתורמים מחו"ל. נציגי המפלגות יוכלו להיפגש עם אזרחים ממחנות פוליטיים יריבים וללמוד על הלכי הרוח שלהם. הקמת מטה מפלגה בסקנד לייף משדרת מסר של קידמה טכנולוגית. בניגוד לדעה הרווחת, הקמת מטה מפלגה או מטה בחירות וירטואלי בסקנד לייף או בעולמות וירטואליים אחרים אינן כרוכות בעלויות גבוהות.
אני יכול לדמיין את ציפי ליבני, בנימין נתניהו, אהוד ברק ונבחרי ציבור נוספים בסקנד לייף. מה דעתכם?


קישורים:
לאתר Social Research Foundation: http://www.socialresearchfoundation.org/

-------

הכותב, ד"ר חנן גזית, עומד בראש MetaverSense הפועלת בעולמות וירטואליים ומשחקים דיגיטאליים ומתמחה בייעוץ, הדרכה ופיתוח פרויקטים לקהל לקוחותיה: משקיעים ויזמים, חברות, מוסדות וארגונים במגזר הפרטי והציבורי. ד"ר גזית הינו יועץ לאיגוד העולמות הוירטואליים העולמי AVW ומייסד די.ג.ר.ה ישראל- המרכז הישראלי של הארגון הבינלאומי לחקר משחקים דיגיטאליים. חבר מערכת כתב העת הבינלאומי למשחקים וסימולציות נתמכות מחשב. חוקר ומרצה ב H.I.T - מכון טכנולוגי חולון.

אין תגובות: