דעה אישית: הגבלות משרד החינוך על מורים ברשת החברתית פייסבוק


הגבלות משרד החינוך על מורים בזירת המדיה החברתית המרכזית פייסבוק, בה מתנהלת האינטראקציה החברתית והלימודית לא תעמוד במבחן המציאות. במקום אימוץ האפשרויות הגלומות להוראה ולמידה בפייסבוק, בוחרים בדרך פוליטיקלי קורקט ״לשפוך את התינוק עם המים״. רבים כמוני משתמשים בפייסבוק במסגרות הוראה אקדמית ומסגרות הדרכה לא פורמלית בהצלחה רבה. אני תקווה שתצא קריאה של המורים לביטול המגבלות הקיימות. במקומן אני קורא לגיבוש כללי קוד אתי פדגוגי מתוקשב חדש בשיתוף התלמידים. יתר על כן, מחשבה ומשאבים רבים מושקעים בסוגיה זו מעבר לים וכדאי ללמוד איך עושים זאת נכון וחכם תוך הבנת הפוטנציאל והסכנות כאחד. לינק למדריך אונליין למורים בפייסבוק: http://facebookforeducators.org

תגובתי לדיון ברשת החברתית שלובים של מכון מופ״ת: כמה ראוי להגביל?- על הגבלות משרד החינוך ברשתות חברתיות



עדכון
אני מתאר לעצמי שישנם עוד תתי-דיונים רבים שצומחים ומתפתחים כעת באופן ספונטני במוסדות להשכלה גבוהה ובבתי הספר כמו גם פה בין חברים בפייסבוק. בתגובה ליגאל חמיש שהגדיר את העניין כ"פספוס דרמטי של הזדמנות למנף את הסביבה החדשה לעדכון הפדגוגיה בעידן המידע, ולהעמקת השיח מורים-תלמידים- הורים" סוף ציטוטכתבתי:
"אכן יש מקום, חשוב מאד לשיח מורים-תלמידים-הורים על משמעות המושג חבר בזירות מדיה חברתית וגם על ההשפעות החברתיות הגלובליות. הסטודנטים שלי בקורס אינטראקציות חוויתיות:כשגיימינג, תקשורת ותרבות נפגשים לתואר שני באוניברסיטת תל-אביב עשו עבודות גמר מעולות בתחום' שניתן וכדאי להרחיב למחקר ושיח ציבורי פתוח".
לינק

2 תגובות:

Yigal Chamish אמר/ה...

תודה על האזכור והקרדיט.
רשימה חשובה מאוד,
כל טוב

world.tours אמר/ה...

אין ספק שמשרד החינוך עדיין מנסה להבין איך מתמודדים עם מדיה חברתית וההשפעה שיש לה על הילדים והתלמידים..