אוואטר סרט מציאות מדומה מדע בדיוני




בסרט אוואטר בני האדם לא יכולים לנשום את האוויר הרעיל על פני הירח פנדורה. החברה המסחרית מעוניינת להשתלט על מחצביו היקרים שנמצאים ביער של שבט אנשי כחולי העור הענקים המקומי באמצעות צבא שכירי החרב מפתחת במקביל את תוכנית אוואטר, שאותה מנהלת המדענית גרייס אוגוסטין (השחקנית סיגורני ויבר). הם יוצרים אוואטרים, בני -כלאיים מ DNA של בני שבט הנאבי ובני האדם. אותם בני האדם שמהם נלקח ה DNA יכולים ל"היכנס" לתוך גוף האוואטר שלהם ולהפעילו מרחוק באמצעות ממשק מיוחד וכך ליצור אינטראקציה ישירה עם בני שבט הנאבי. חייל המארינס נכה ג'ק סאלי (אותו מגלם סאם וורטינגטון) מגויס לתוכנית כדי להפעיל את אוואטר אחיו התאום שנהרג. השיתוק ברגליו נעלם ברגע שהוא "נכנס" לגוף האוואטר שלו שיכול ללכת ולרוץ על פני פנדורה כמו בן שבט הנאבי.

חוויה חוץ גופית מדע בדיוני
המדע מאחורי הרעיון של ממשק מוח – מכונה שמופיע בסרטו החדש של ג'יימס קמרון נמצא בראשית דרכו ומתמקד במציאת פתרונות לאנשים בעלי מוגבלויות קשות, נכים פגועי ראש וגפיים. במעבדות משתמשים בחיבור ממוחשב שמפענח את הפעילות החשמלית במוח ומתרגם אותה להפעלת גפיים מלאכותיות.
לדוגמה בפרויקט Walk Again Project מפתחים שלד מלאכותי שיקיף את האדם המשותק ויאפשר לו לנוע באמצעות הפעלה של השרירים על ידי קליטה ישירה של גלי המוח. במעבדה ביפן הודגמה הפעלה של אוואטר בתוך עולם וירטואלי סקנד לייף באמצעות כוח המחשבה בלבד. ההעברה חלקה ומיידית של ה"תודעה" consciousness והבינה האנושית לגוף ביולוגי אחר שמופיעה בסרט אוואטר נתפסת כיום כדבר בלתי אפשרי, מדע בדיוני במיטבו.
מצד שני, אם היו מציגים לממציא הטלפון אלכסנדר גרהם בל אייפון הוא היה חושב אותו דבר.


אוואטר על החיים במציאות מדומה
אוואטר היא מילה שלקוחה מהפילוסופיה ההינדית ומשמעותה בסנסקריט היא ירידה ממצב של אלוהות [אל כל יכול] למצב של אדם רגיל. המושג אוואטר אומץ על ידי עולם המחשבים בתחילת שנות השמונים ומשמעותה היא ייצוג תלת ממדי או דו-ממדי של משתמש בתוך משחקי המחשב או עולמות וירטואלים שבאמצעותו הוא פועל ומתנהל בזמן אמת [מקור: ויקיפדיה]. אוואטר על החיים במציאות מדומה היא הרצאת העשרה שמתמקדת ביישומי טכנולוגיות מציאות מדומה במלחמות, מסעות, משחקים, עסקים וירטואליים והשפעתם האפשרית על חיינו בעתיד.


אין תגובות: