מטאוורסנס המלצת השבוע: "רשמים מהמסע" ההרפתקה המדהימה שלך מתחילה בתוך סקנד לייף!

שנת 2009 תציין שני מועדים המהווים אבני דרך חשובות עבור עולם המדע - מאתיים שנה להולדתו של צ'רלס דרווין, ו- 150 שנה לפרסום ספרו החשוב ביותר, מוצא המינים. כחלק מהחגיגות, יארח אתר Elucian Islands בתוך סקנד לייף את המשחק האינטראקטיבי הראשון שלו, רשמים מהמסע.

"כדי להשלים את סדרת המשימות במשחק רשמים מהמסע, יהיה עליכם להתמודד עם רעידות אדמה והתפרצויות הרי געש, לשחות בין שוניות אלמוגים ולחשוף מאובנים קבורים, ובנוסף לעמוד מול חיות פרא כגון יגוארים, עצלנים וצבי ים.

האם תצליחו לשחזר את רגעי השיא של הפלגתה המפורסמת של הספינה ביגל בה הפליג דרווין ולגלות מחדש את הגילויים המדעיים המרכזיים שלו כשאתם חמושים רק בתיק כלים, מצפן ופנקס? פרסים יוענקו למסיימים בהצלחה.

הצטרפו אלינו בתוך סקנד לייף החל מהיום, יום רביעי ה - 25 בפברואר, בתןך הארכיפלג המרהיב Elucian Islands, אשר כולל שחזור עשיר ושופע של יבשת דרום אמריקה ואיי הגלפגוס, כמו גם תעתיק מדויק בקנה מידה קטן של ספינת הוד מלכותה ביגל.

האי החדש ייפתח על ידי קארן ג'יימס, האחראית על תחום דרווין במוזיאון למדעי הטבע שבלונדון והמנהלת המדעית של פרויקט ביגל. קארן תחתוך את הסרט ותרצה בפני הנוכחים על עבודתה בנושא חגיגות היובל של דרווין.

המשתתפים יזכו בנוסף בהזדמנות לצפות בסרט שהופק על ידי Nature Video ובו ראיון עם המדען ואיש הטלוויזיה המפורסם, דיוויד אטנבורו, העוסק בדעותיו על דרווין, הברירה הטבעית והתנ"ך, לפני שיתחילו במשחק."

מקור: http://thebeagleproject.blogspot.com/

עד כה היו לך 200 סיבות למה לא להכנס לסקנד לייף? היום בערב בשעה 20:00 זה נגמר.

חובה להיכנס בעצמך ולחוות אירוע חינוכי מדהים [מומלץ בצוותא עם הילדים]. אסור להחמיץ!!

אחרי שנכנסתם לתוך סקנד לייף, תוכלו לעבור לתוך האי שם מתרחשת ההרפתקה

על ידי הקלקה על הקישור הזה !

http://slurl.com/secondlife/Elucian%20Islands/141/105/28

להתראות בהרפתקאה הגדולה!

ד"ר חנן גזית | מנכ"ל מטאוורסנס

/www.metaversense.co.il
 

מטאוורסנס בונים לך את החוויה התלת ממדית הבאה באינטרנט!

מוגש כשירות לציבור על ידי מטאוורסנס

סייעה בתרגום לעברית אוסנת נאור – פתרונות תרגום

ד"ר אלחנן גזית: 7 מגמות עתידיות על עולמות וירטואליים - נייר עמדה

העתיד כבר כאן! 7 מגמות עתידיות של עולמות וירטואליים תלת-ממדיים* מאת: ד"ר אלחנן גזית, מייסד ומנכ"ל מטאוורסנס בע"מ

מבוא ברבעון האחרון של שנת 2008 הושקעו בפיתוח עולמות וירטואליים 425 מיליון דולאר! השקעה זו בראשיתו של המשבר הכלכלי העולמי הנוכחי מוכיחה ומדגימה את ההכרה והלגיטימציה שלה זוכה תעשיית העולמות הוירטואליים בעולם. גם בישראל הולכת ועולה המודעות למדיום זה. בנייר עמדה זה ברצוני לפרוש ולהציג בפניך שבע מגמות העתידיות המרכזיות של תעשיית העולמות הוירטואליים התלת ממדיים ומשמעותן לקהילה העסקית והאקדמית בישראל

מגמה 1: עולמות וירטואליים תלת ממדיים יהיו זמינים ונגישים יותר עבור עסקים וחברות עולמות וירטואליים תלת ממדיים למיתוג עסקי, הכשרה ואימון עובדים, מתן פתרונות ללקוחות יהיו נגישים יותר לחברות ועסקים. חברות מובילות כמו יבמ וסאן מיקרוסיסטמס שוקדות על עולמות וירטואליים תלת ממדיים מאובטחים לעסקים. בעתיד נראה יותר ויותר כלים עסקיים לניהול ידע משולבים במרחבי עבודה וירטואליים תלת ממדיים כדוגמת    SAMETIME3D של יבמ בסקנד לייף

מגמה 2: העולמות הוירטואליים התלת ממדיים יאפשרו עסקים והדרכה מסוג חדש יותר כלי אינטרנט שיתופיים, בלוגים, וויקי, מערכות LMS לניהול למידה כגון sloodle , מערכות סליקה לעסקים ישולבו בעולמות וירטואליים תלת ממדיים. אלה יאפשרו אינטראקציות הדרכה, למידה חדשות. אינטראקציות קנייה חוויות חדשות עם מוצרים וירטואליים יתאפשרו כשבמקביל נראה יותר מוצרים וירטואליים, שנוצרו במקור עבור המשתמשים בתוך העולם הוירטואליים, על מדפי החנויות הממשיות בעולם הממשי.

מגמה 3: עולמות תלת מימדים על גבי דפדפן האינטרנט יאפשרו אינטראקציות חווייתיות חדשות התפתחות הסטנדרטים והחומרה יאפשרו את פיתוחם של עולמות וירטואליים תלת ממדיים מבוססים אינטרנט, ה - Web3D . מרחבים תלת ממדים שיתופיים ישולבו ויפעלו על גבי דפדפן האינטרנט הרגיל בצורה חלקה. אלה יאפשרו ליצור חוויות אינטראקטיבית חדשות ללקוחות עסקיים ולאוכלוסיית התלמידים כאחד

מגמה 4: שבירת גבולות העולמות וירטואליים התלת ממדיים תלך ותתרחב שילוב אפליקציות של עולמות וירטואליים תלת ממדיים סגורים על גבי רשתות חברתיות כמו פייסבוק ילך ויתרחב כמו גם על גבי מכשירי סלולאר. חברות כדוגמת Myrl יציעו פתרונות לארגון כל האוואטרים [הדמויות התלת ממדיות שלכם] מכל העולמות הוירטואליים במקום אחד וחברות כמו Unity3D יציעו פתרונות מתקדמים ליצירת והעברת אובייקטים בין עולמות וירטואליים סגורים בזמן אמת

מגמה 5: מוסדות ממשלתיים יגבירו השימוש בעולמות וירטואליים ממדיים מערכות הרגולציה והזיהוי האישי של האוואטרים [דמיות תלת ממדיות] יתפתחו ועלויות הפיתוח ירדו. הדמויות בעולמות הוירטואליים ילכו וידמו יותר לאופן שבו אנו נראים במציאות הממשית, מהבעת רגשות בזמן אמת ועד לאופן שבו נע השיער והביגוד ברוח. התפתחות זו תאפשר למוסדות ממשלתיים להשתמש במדיום זה ביתר קלות לצורך תקשורת ודיאלוג ישיר עם האזרחים.
מגמה 6: אוואטרים בעלי בינה מלאכותית יחליפו נותני שירות אנושיים כבר היום קשה להבחין במבט ראשון אם אוואטר שפוגשים בתוך סקנד לייף הוא דמות ממוחשבת תלת ממדית בעלת בינה מלאכותית (בוט) או בן אנוש. אם פיתוח טכנולוגיית הבינה המלאכותית ימשך בקצב נוכחי, יחליפו בוטים נציגי מכירות ונותני שירות אנושיים בחנויות ומשרדים וירטואליים וכשתשוחח עימם לא תוכל להבחין בהבדל במשך דקות ארוכות

מגמה 7: ממשקי מוח-מחשב בעולמות וירטואליים תלת ממדיים יאפשרו לאוכלוסיות בעלי צרכים מיוחדים להשתתף באופן פעיל בעשייה והיצירה תוך שבירת המגבלות והמחסומים הפיזיים הקיימים 
 
סיכום: 
בעולם הוירטואלי הופכים המשתתפים מצרכנים פסיביים ליצרנים אקטיביים ובדרך הם רוכשים מיומנויות טכנולוגיות. יתרה מזאת, הם רוכשים את האוריינות המשחקית, היכולת לקרא, לפעול וליצור בתוך סביבות מקוונות ועולמות וירטואליים תלת ממדיים מורכבים מתוך חשיבה ביקורתית.  מכאן שהתפתחות העתידית של העולמות הוירטואליים התלת ממדיים מציבות אתגרים חדשים בפני חברות, ארגונים ומוסדות בכלל ובישראל בפרט. 
 
העלאת המודעות בקרב מקבלי ההחלטות בקהילת העסקים והארגונים, כמו גם של מערכת החינוך וההשכלה הגבוהה בישראל לקראת המגמות העתידיות איננה בגדר מותרות אלא הכרח. נדרשת התכוננות אמיתית ככדי לממש את הפוטנציאל הטמון בעולמות וירטואליים באופן מושכל כי העתיד כבר כאן.

ד"ר אלחנן גזית חוקר התנהגות משתמשים ולמידה בעולמות וירטואליים ובמשחקים. ד"ר גזית חבר באיגוד העולמות הוירטואליים העולמי ועומד בראש המרכז הישראלי של איגוד חוקרי משחקים דיגיטליים הבינלאומי. מרצה ויועץ לארגונים, חברות הייטק וסטארטאפים.

 
למתעניינים קישורים למידע נוסף:
מטאוורסנס סקנד לייף: אופקים חדשים בהדרכה ואימון עם דייויד בורדן מנכ"ל DADEN LIMITED
 
 
 

ברק אובאמה צירף אליו 4 מומחים בתחום עולמות וירטואליים תושבי סקנד לייף



נשיא ארצות הברית ברק אובאמה הקים צוות משימה "חדשנות על סדר היום" שמטרתו לגבש ולהציע הצעות אופרטיביות לפיתוח ממשל אפקטיבי יותר ונגיש יותר לציבור, להציע דרכים חדשות לפיתוח צמיחת הטכנולוגיה והכלכלה וליצירת מקומות עבודה חדשים וגם לעסוק במתן פתרונות אפקטיביים לבעיות המרכזיות שעומדות על סדר היום של אמריקה".

ברק אובאמה צירף לצוותו שני מומחים מאקדמיה והתעשייה תושבי סקנד לייף. פרופ' בט נובאק מבית הספר למשפטים באוניברסיטת ייל בניו-יורק ומר אירווינג ואלדווסקי-ברגר, יו"ר חברת יבמ לשעבר. כסגן נשיא יבמ לפיתוח אסטרטגיה טכנולוגית וחדשנות, ולאדווסקי עמד בראש הצוות ששכנע את החברה להשקיע סכומי עתק ומשאבים בפיתוח טכנולוגיות תלת מימד לאינטרנט, בתוך סקנד לייף וגם בפלטפורמות אינטרנטיות אחרות. פרופ' נובאק פיתחה סדרת כנסים אקדמיים ואת אי "דמוקרטיה" של בית הספר למשפטים של אוניברסיטת ניו יורק בתוך סקנד לייף.

קודם לכן, במהלך מסע הבחירות מינה ברק אובאמה את פרופ' סוזאן קרופורדט, מבית הספר למשפטים באוניברסיטת מישיגן ואת פרופ' קווין וורבאץ לצוות הפדראלי שעוסק ברגולציה ומיסוי התקשורת. שניהם תושבי סקנד לייף. מטרת הצוות היא לבצע בחינה מחודשת ומעמיקה של עמדות הממשלה בתחום התקשורת. סמכות הצוות הפדראלי לרגולציה של התקשורת כוללת בחינה מחודשת של נושא הקניין הרוחני וגם רגולציה של תכנים.לאחר הבחינה יתבקש הצוות להציע לנשיא הנבחר ברק אובאמה הצעות לשינויים נדרשים.

פרופ' קרופורד היא תומכת נלהבת ביצירה המתרחשת בתוך סקנד לייף ופרופ' וורבאץ בחר שילב שידורי טלוויזיה לתוך סקנד לייף מתוך כנס סופרנובה שעמד בראשו. את השילוב עם סקנד לייף הוא הסביר לביסזנס-ויק כך: "אנו מתעניינים זמן רב במשחקי תפקידים מרובי משתתפים מקוונים ויחד עם תוכנית "יזמים מקושרים" רצינו לבדוק את השידור בתוך עולם וירטואלי. עולמות וירטואליים כמו סקנד לייף הם מגרש משחקים חדש שמאפשרים חופש רב לנסות דברים חדשים ולכן הם כל כך מלהיבים.".

מהי משמעות מינויים אלה? מוקדם מידיי לדעת, אבל שני דברים לפחות אפשר ללמוד:

1. ברק אובאמה השכיל להשתמש בכלי המהפכה של דור ה Web3D !

קראתי בקפה דה-מארקר פוסט מרתק שכתב ד"ר אשר עידן בנושא
תורת כוחות מאוחדת של חוקי העולם הוירטואלי. בפוסט התייחס ד"ר עידן גם להצלחה של ברק אובאמה לרתום את טכנולוגית ווב 2.0 לניצחונו במסע הבחירות. מאחר שמאחורי כל החוקים וכל המשוואות עומדים האנשים. לדעתי, אנו חיים במהפכה של ה - Web3D שבה עולמות וירטואליים, רשתות חברתיות ומשחקי מחשב מרובי משתתפים מתמזגים. מהפכה זו מאפשרת סוגי תקשורת ואינטראקציה אם אנשים אחרים, עם אובייקטים ועם רובוטים שלא היו אפשריים קודם לכן, ראה דוגמת העולם הוירטואלי התלת ממדי סקנד לייף. בקליפ למעלה, האוואטר של ברק אובאמה במהלך קמפיין מסע הבחירות לנשיאות ארצות הברית.
אחד היתרונות של ברק אובאמה הוא הדור החדש של אובאמה = האנשים שהוא השכיל לחבר אליו כמו ארבעת המומחים בנושא עולמות וירטואליים שצורפו לצוותי המשימה.

2. בפעם הראשונה נמצאים בקרב מקבלי ההחלטות בבית הלבן לגבי התפתחות המטאוורס בעתיד, אנשים שהתנסו בעצמם באופן פעיל בתוך עולמות וירטואליים תלת ממדיים כמו סקנד לייף,שמבינים את המשמעות והפוטנציאל הטמון בהם.

ונסיים בשאלה:
בקרוב? אצלנו? צוות משימה של מומחים מייעץ לראש הממשלה הבא של ישראל?
רואים את זה קורה? קשה עוד יותר לדעת.

עוד על קמפיין הבחירות של ברק אובאמה בתוך סקנד לייף והזירה הפוליטית בישראל במסגרת הרצאתי בכנס "הטכנולוגיה והאינטרנט בשירות הדמוקרטיה" של עמותת אשנב (בעקבות בחירות 2009).

ד"ר חנן גזית מנכ"ל מטאוורסנס
http://www.metaversense.com


למתעניינים קישורים לרשימות רלוונטיות בנושא:

ד"ר חנן גזית, מנכ"ל מטאוורסנס: "בעתיד הקרוב יחליפו אוואטרים בעלי בינה מלאכותית נותני שירות אנושיים בחנויות ומשרדים וירטואליים"

ציפי לבני מנצחת בסקר זירת בחירות תלת ממדית באינטרנט!

MetaverSense השיקה זירת בחירות 2009 וירטואלית תלת ממדית ראשונה באינטרנט!

ברק אובאמה מביס את מק'יין גם בעולם הוירטואלי סקנד לייף