PIVOTE אווטאר מבית MetaverSense: עידן חדש עבור אימון הדרכה אפקטיבי !


מערכת Avatar PIVOTE מבית חברת MetaverSense Ltd הוצגה לראשונה בישראל לחברות עסקיות וארגונים בכנס 'מציאות סינטטית' שהתקיים במעבדות המחקר של חברת IBM בחיפה ב- 10 לינואר 2010

חברת MetaverSense Ltd. מתמחה בפיתוח, הדרכה וייעוץ בדור הבא של האינטרנט התלת מימדי ובעולמות וירטואליים דוגמת Second Life, משחקי מחשב ורשתות חברתיות. הכלים המתקדמים שמפתחת החברה הינם מהפכה בתחום האימון, ההדרכה והמיתוג העסקי עבור חברות וארגונים ומותאמים לצרכי הוראה, הדרכה ולמידה במוסדות חינוך. MetaverSense ושותפה הבריטית חברת Daden Limited, מציעות לחברות וארגונים עסקיים את מערכת Avatar PIVOTE, ככלי הדרכה יעיל בעולמות הוירטואליים המאפשר חיסכון רב במשאבים ובזמן.

באמצעות Avatar PIVOTE מתרגלים ומדריכים במגוון נושאים דוגמת אימון בקבלת החלטות, מתן שירות וסימולציות עבודת צוות מרמת ההנהלה ועד לכלל העובדים בחברה ברמות קושי שונות. בנוסף ניתן לשלב אוואטרים רובוטיים בעלי בינה מלאכותית לבנות תרחישים שונים ולבצע משחקי תפקידים. זאת הן ב Second Life והן בעולמות וירטואליים עצמאיים מבוססי קוד פתוח דוגמת i-land המופעל על ידי החברה. PIVOTE Avatar מאפשרת להמיר קורסים המועברים בכיתה רגילה לקורסים אינטראקטיביים בתוך עולמות וירטואליים. באמצעות דמות וירטואלית תלת ממדית (Avatar) המהווה ייצוג של המתאמן בתוך עולם וירטואלי, ניתן לבצע הדרכה איכותית ושלמה מבלי לצאת מהבית או מהמשרד.


ד"ר חנן גזית מנכ"ל MetaverSense Ltd ציין בהרצאתו בכנס כי "אואטר פיבוט היא מערכת מחולל סימולציות שלה יתרונות ייחודיים. היתרון המרכזי הוא שפיתוח התרחישים ועצי קבלת החלטות נעשה על גבי רשת האינטרנט ולא בתוך עולם וירטואלי מסוים. כלומר היא ניתנת להפעלה בתוך עולמות וירטואליים שונים ולא רק בתוך סקונד לייף. אוואטר פיבוט מאפשר לבנות סביבות ותרחישים שמותאמים לרמות קושי שונות שכולל את המילה האחרונה בשילוב רובוטים עם בינה מלאכותית שמופעלים על ידי המדריך. בנוסף אווטאר פיבוט ניתן להציגה על גבי מכשירי אייפון וסלולר נוספים".

ראית אווטאר?

ראית אוואטר?
עכשיו אפשר לשמוע את ההזמנה לקורס אוואטר אקדמיה פיתוח משחקי מחשב הדור הבא לבני נוער!
http://ping.fm/SeBiO

***מפגשי אווטאר אקדמיה נוספים****

* השתלמות מנהלים עולמות וירטואליים לעסקים ההרשמה בעיצומה!

http://ping.fm/gRsoi

*קורס מיתוג עסקי באמצעות עולמות וירטואלים, סקנד לייף ינואר 2010

http://tinyurl.com/ydhm7ug

Game-On!

אוואטר סרט מציאות מדומה מדע בדיוני




בסרט אוואטר בני האדם לא יכולים לנשום את האוויר הרעיל על פני הירח פנדורה. החברה המסחרית מעוניינת להשתלט על מחצביו היקרים שנמצאים ביער של שבט אנשי כחולי העור הענקים המקומי באמצעות צבא שכירי החרב מפתחת במקביל את תוכנית אוואטר, שאותה מנהלת המדענית גרייס אוגוסטין (השחקנית סיגורני ויבר). הם יוצרים אוואטרים, בני -כלאיים מ DNA של בני שבט הנאבי ובני האדם. אותם בני האדם שמהם נלקח ה DNA יכולים ל"היכנס" לתוך גוף האוואטר שלהם ולהפעילו מרחוק באמצעות ממשק מיוחד וכך ליצור אינטראקציה ישירה עם בני שבט הנאבי. חייל המארינס נכה ג'ק סאלי (אותו מגלם סאם וורטינגטון) מגויס לתוכנית כדי להפעיל את אוואטר אחיו התאום שנהרג. השיתוק ברגליו נעלם ברגע שהוא "נכנס" לגוף האוואטר שלו שיכול ללכת ולרוץ על פני פנדורה כמו בן שבט הנאבי.

חוויה חוץ גופית מדע בדיוני
המדע מאחורי הרעיון של ממשק מוח – מכונה שמופיע בסרטו החדש של ג'יימס קמרון נמצא בראשית דרכו ומתמקד במציאת פתרונות לאנשים בעלי מוגבלויות קשות, נכים פגועי ראש וגפיים. במעבדות משתמשים בחיבור ממוחשב שמפענח את הפעילות החשמלית במוח ומתרגם אותה להפעלת גפיים מלאכותיות.
לדוגמה בפרויקט Walk Again Project מפתחים שלד מלאכותי שיקיף את האדם המשותק ויאפשר לו לנוע באמצעות הפעלה של השרירים על ידי קליטה ישירה של גלי המוח. במעבדה ביפן הודגמה הפעלה של אוואטר בתוך עולם וירטואלי סקנד לייף באמצעות כוח המחשבה בלבד. ההעברה חלקה ומיידית של ה"תודעה" consciousness והבינה האנושית לגוף ביולוגי אחר שמופיעה בסרט אוואטר נתפסת כיום כדבר בלתי אפשרי, מדע בדיוני במיטבו.
מצד שני, אם היו מציגים לממציא הטלפון אלכסנדר גרהם בל אייפון הוא היה חושב אותו דבר.


אוואטר על החיים במציאות מדומה
אוואטר היא מילה שלקוחה מהפילוסופיה ההינדית ומשמעותה בסנסקריט היא ירידה ממצב של אלוהות [אל כל יכול] למצב של אדם רגיל. המושג אוואטר אומץ על ידי עולם המחשבים בתחילת שנות השמונים ומשמעותה היא ייצוג תלת ממדי או דו-ממדי של משתמש בתוך משחקי המחשב או עולמות וירטואלים שבאמצעותו הוא פועל ומתנהל בזמן אמת [מקור: ויקיפדיה]. אוואטר על החיים במציאות מדומה היא הרצאת העשרה שמתמקדת ביישומי טכנולוגיות מציאות מדומה במלחמות, מסעות, משחקים, עסקים וירטואליים והשפעתם האפשרית על חיינו בעתיד.